Hrvatska vina u top najavi sajma Prowein

Hrvatska vina u top najavi sajma Prowein

Na najvećem svjetskom sajmu vina Prowein (www.prowein.com), koji počinje u nedjelju 23. ožujka u Düsseldorfu (Njemačka), predstavlja se preko 4.000 vinara iz cijelog svijeta.

Hrvatski proizvođači već tradicionalno nastupaju na ovoj najznačajnijoj vinskoj manifestaciji, a ove godine su njihovi potencijali dodatno naglašeni kroz opsežan članak objavljen na web stranici sajma. Uz top priloge o obilježavanju 20 godišnjice sajma, otvaranju Prowein sajma u Kini ili o najnovijim vinskim trendovima, objavljena je i priča o hrvatskom vinu.

Znakovitog naslova »Velika vina iz male zemlje« prilog je objavljen kao priča mjeseca, a autor, poznati vinski novinar Thomas Brandl, vrlo afirmativno predstavlja hrvatsko vino i potencijale hrvatskog vinskog businessa. Ističe da su Tomić, Plenković, Korak, Clai, Matošević i drugi poznati hrvatski vinari dobitnici niza svjetskih medalja i strukovnih priznanja. U tom kontekstu izvrsnosti spominje se i čuveni Mike Grgić iz kalifornijske Napa Vally, podrijetlom s Pelješca, te mnogobrojni drugi Hrvati koji su gotovo na svim kontinentima uspješno razvijali poslove s vinom, što je posljedica višestoljetne tradicije proizvodnje vina u domovini Hrvatskoj.

hrvatski vinari

Mike Grgic | Ivan Enjingi u konobi | enolog vinarije Kabola – Maja Vizintin

Brandl spominje i veliku raznolikost hrvatskih sorti budući da se uzgaja čak njih 240, od kojih je najznačajnija graševina s 22 posto, te ističe da na bijela vina otpada čak 65 posto proizvodnje. Spominje se i usitnjenost prosječnih posjeda-vinograda, ali i poteškoće sa statističkim podacima o ukupnoj površini pod vinogradima, iako se pohvalno govori o potrošnji vina jer prosječan Hrvat popije godišnje 28 litara vina. Vrlo precizno i detaljno su predstavljene sve hrvatske vinarske regije, a Istra je posebno istaknuta u kontekstu uspješne prezentacije i objedinjavanja vinskih potencijala i turističke ponude. U članku se opširno govori o bogatoj gastronomskoj ponudi Istre: o pršutu, tartufima i fužima s kojima se sljubljuju istarska vina lokalnih majstora poput Kozlovića, Rožanića i drugih respektabilnih vinara.

Kutjevo se navodi kao važno središte kontinentalnog vinarstva, a Ivan Enjingi se predstavlja kao pionir koji je još u osamdesetima proizvodio svjetski nagrađivana vina. Ističe se i entuzijazam njegovog susjeda Vlade Krauthaker koji je uspio proizvesti jednu od najboljih Graševina-Mitrovac, razviti autohtonu hrvatsku vrstu Zelenac te proizvesti niz čuvenih desertnih vina iz kasne berbe.

 

 U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo i Sektora za trgovinu te u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede, na sajmu Prowein od 23. do 25. ožujka 2014. godine predstavit će se 16 proizvođača vina i 3 Udruge (Vinistra, Dekanter i Liburna). Već tradicionalno na površini od 50 m² u paviljonu br. 6 i paviljonu br. 6.1 izlagat će sljedeći proizvođači: Agrolaguna d.d., Kutjevo d. d., Badel 1862 d.d., Zlatan otok d.o.o., Likeri Čičak j.d.o.o., Jako vino d.o.o., Lagradi d.o.o., Bolfan vinski vrh d.o.o., De Georgiis d.o.o., Šime Škaulj, Poljoprivredna zadruga “Maslina i vino”, Commot d.o.o., Kabola d.o.o., Erdutski vinogradi d.o.o., Misna vina d.o.o., PP Orahovica te Udruge Dekanter, Udruga vinara i vinogradara Zadarske županije – Vina Liburna i Udruga Vinistra

Dalmatinska vina su predstavljena kroz Plavac Mali, Pošip i Vugavu kao i Prošek. Posebno se ističe kvaliteta i posebnost dalmatinske zemlje, blizina mora i mikro-regije poput Pelješca, Dingača, Korčule i drugih dalmatinskih otoka.

Ovaj članak autora Thomasa Brandla daje dobar presjek prilika u hrvatskoj proizvodnji vina i na najbolji mogući način predstavlja mnoge specifičnosti proizvodnje vina u Hrvatskoj, što ne bi bilo moguće ako bi se uzimali u obzir fizički i ekonomski pokazatelji, koji su često na europskoj i globalnoj razini gotovo zanemarivi. Ovako uspješno marketinško predstavljanje hrvatskih vina na najvećem svjetskom strukovnom sajmu je posljedica strukturirane marketinške i promocijske aktivnosti koje hrvatski vinari poduzimaju proteklih godina i očigledno je da su njihovi napori počeli davati vidljive rezultate.

Članak na engleskom jeziku u cjelosti možete pročitati na stranicama sajma.

 

Priopćenje za javnost izdali:
MESSE DUESSELDORF – PREDSTAVNIŠTVO ZA HRV, BiH, MAK, KOS, ALB*
- Centar za razvoj i marketing d.o.o.
Kršnjavoga 1 (Westin/II), HR – 10000 Zagreb
T: +385 (0)1 6329 111 – F: +385 (0)1 6329 113
E: sajmovi@centar-marketing.com

Ovaj članak pregledan je 1624 puta.

Jedan komentar na “Hrvatska vina u top najavi sajma Prowein”

  1. Oleg kaže:

    Baš smo i mi mgli otić… :/

Komentiraj

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *


× osam = 64

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>